En Magento anmeldelse for nettbutikker i Norge

Mer enn 5000 folk laster ned Magento hver dag, og det går rundt 2,3% av verdensomspennende e-handelsbutikker (meetanshi.com).

Før du begynner å lære om hvordan Magento (Adobe Commerce) kan øke din e-handelsbutikk i Norge, er det viktig å merke seg forskjellene i de forskjellige versjonene av Magento og hva kostnadene som knyttet til hver versjon.

Denne plattformens tilbud kan være veldig forvirrende for de som er nye. Av denne grunn, la oss starte med noen definisjoner for å eliminere misforståelser og forvirring. Magento kommer i to versjoner, hvor den første er en åpen kildekode og den andre er handel.

Magento Commerce utvider seg også til andre varianter. Den første varianten er Cloud, mens den andre er On-premise. Til tross for alle gjengivelsene, er Magento teknisk sett en åpen kildekode plattform uavhengig av hvilken versjon du velger. Magento er en gratis og åpen kildekode applikasjon.

Det betyr imidlertid ikke at du vil gjøre astronomiske besparelser ved å bruke Magento. Siden du er en e-handelsplattform i bedriftsklasse, må du fortsatt dekke mange kostnader når du begynner å integrere mer funksjonalitet.

Totalt sett er Magento åpen en kildekode med grunnlag at du bygger Magento-handel på. Dette betyr at de starter med åpen kildekode, også legger de deretter til funksjonene.

Dette betyr også at Magento Open source ikke har noen funksjonalitet fordeler når du setter den foran Magento Commerce. Når du bruker Magento åpen kildekode-plattform, vil du alltid få mindre.

Magento Commerce på den andre siden mer avanserte bedrifts versjonen av plattformen. Som et resultat kommer den med noen tilleggsfunksjoner som du ikke finner i Magento Open Source.

For dere som er startups og har små bedrifter anbefaler vi vanligvis Shopify fremfor Magento som et e-handels alternativ. Shopify tilbyr generelt bedre priser, skalerbarhet funksjoner og er mer etablert for de norske markedene. Les mer om Shopify for Norge her.

Fordeler med å bruke Magento 2 som en e-handelsplattform

Så hva er Magento? Er det fordeler som appellerer til e-handelsbedrifter? Et av høydepunktene ved bruk av programmet Magento inkluderer tilgjengeligheten av et robust og strømlinjeformet innholds styringssystem.

Sammen med det er kunstig intelligens-drevet kryssalg en annen fordel. For ikke å nevne, du har også muligheten til å ha avansert B2B-funksjonalitet som forhandler pris, individualiserte kataloger, tilbudssystem og mye mer.

Funksjonaliteten vil mer eller mindre være den samme med hvilken som helst versjon av Magento. Forskjellen mellom Commerce Cloud og On-premise-versjoner vil være i deres vertskapsfunksjoner. Magento Commerce Cloud kommer med sky hosting fra Adobe. Derfor, hvis du lurer på Adobe Magento, bør du vite at det er et verts partnerskap mellom de to selskapene.

Totalt sett er Magento Commerce Cloud en PaaS, som betyr plattform som en tjeneste. Dette er fordi det inkluderer programvaren og vert plattformen. Når du bruker Adobe, vil du legge merke til at det presser deg til å bruke denne plattformen på grunn av deres sky funksjoner.

Hvis du er i en region der offentlige følelser og myndighetsreguleringer stadig endres, vil du velge den lokale versjonen. For e-handelsbedrifter, valg av On-Prem-alternativet gir deg tilgang til Magento-handelsskole basen, men du må finne ditt vert oppsettet.

Når det kommer til tredjepartstjeneste kostnadene til plattformen, er det viktig å merke seg at de er ganske uavhengig av hvilken plattform du velger. Du må imidlertid fokusere på ekstra kostnader som vil komme utenfor plattformen når du tar Magento-avgjørelsen.

Fire primære pris sentre kommer med Magneto, disse er: programvarelisensen, tredjeparts integrasjoner, hosting priser og utvikling og vedlikehold.

Så hvor mye koster Magento? Vel, den nøyaktige kostnaden for de ovennevnte pris elementene vil variere i henhold til bedriftens størrelse og valg. Hvis du forventer en absolutt pris, kan det hende du setter deg opp for en skuffelse. Magento tilbyr også et luma-tema, men mange foretrekker å tilpasse feedene sine.

Hvis du har et stramt budsjett, starter noen men en tredjeparts temaer på 30 eller 40 dollar og dette vil være tilstrekkelig. En annen ting du må vurdere er at Magento trenger oppdateringer og sikkerhetsoppdateringer. Den gir ut nye versjoner omtrent en gang i kvartalet, sammen med oppdateringer og patcher. I mellom disse periodene kommer patcher ganske regelmessig, og du må holde deg på toppen av dem, ellers kan du støte på mange problemer.

Magento vs Shopify for e-handel i Norge

Hvis du tenker på å velge den beste plattformen for å være en vert for e-handels butikken din i Norge, står Magento og Shopify på to likegyldige alternativer. Fordelene til Shopify har imidlertid en tendens til å oppveie fordelene med Magento.

En av de første fordelene med å velge Shopify er at du kan få bedre kredittkort priser enn hva du vil med Magento. Dette betyr at du kan ende opp med å få mer inntekt med å bruke Shopify.

På toppen av det som blir nevnt over, kan du også få bedre og billigere maler på Shopify. Malene er ikke bare mer sofistikerte og tiltalende, men de koster også mindre. Dessuten er det et bredt spekter av forskjellige alternativer å velge mellom. Shopify vil også gi deg bedre Apps og applikasjons integrasjoner. Ikke bare dette, men de er den mer kompatibel med andre tredjeparts kilder som du kan bruke til å optimalisere e-handels nettstedet ditt.

Hvis du ønsker å selge på Pinterest, er Shopify en enkel måte å gjøre det på. Takket være deres mangfoldige kompatibilitet, integrasjon evner og partnerskap, åpner Shopify også opp mange forskjellige betalings porter for norske e-handelsbedrifter.

Derfor, hvis du ønsker å få en kickstart på din nettvirksomhet i Norge, vil det bedre alternativet være å bruke Shopify. Alternativt, Magento-markedsplassen, kan det også være fordelaktig.

Sammendrag

  • Til tross for at Magento er mye mindre brukervennlig enn andre e-handelsplattformer, gir Magento en åpen kildekode-rammeverk og enkle tilpasningsmuligheter. Dette gir brukerne friheten til å umiddelbart tilpasse seg endringer og modifisere det spesifikt til deres preferanser.
  • Magento 2 er en litt forbedret versjon av Magento 1. Den foredler adminpanelet, integrerer flere betalingsløsninger og tilbyr flere funksjoner.
  • E-handelsbedrifter for de som ikke har gjort dette før er Shopify det bedre valget Dette er på grunn av mangfoldet av kostnadseffektive maler og funksjoner det tilbyr, for ikke å nevne, den er også mer kompatibel med andre plattformer.